بافت سفید در ناحیه دندان کشیده شده - کلینیک دندانپزشکی تاج
بافت سفید در ناحیه دندان کشیده شده

در ادامه مقاله نحوه درمان صحیح لثه بعد از کشیدن دندان را توضیح می دهیم ، همچنین دلیل اینکه در قسمتی که دندان برداشته شده ، یک لایه سفید مشاهده می کنید.

آیا بافت سفید در ناحیه دندان کشیده شده دارید؟ چگونه می توانید بفهمید که دندان به درستی بهبود می یابد؟ چرا در قسمتی که دندان برداشته شده یک پوشش سفید وجود دارد؟

کشیدن دندان یا کشیدن دندان یک درمان دندانپزشکی جراحی می باشد که تنها در صورت عدم امکان درمان دندان آسیب دیده در کلینیک دندانپزشکی تاج انجام می شود. به عبارت دیگر ، اولویت در درمان های دندانپزشکی همیشه حفظ دندان طبیعی بیماران خواهد بود. اما وقتی شرایط اجازه نگهداری از دندان طبیعی را نمی دهد یا دندان نمی تواند با موفقیت درمان شوند ، باید کشیده شود.

چرا روی قسمتی که دندان کشیده شده یک بافت سفید به وجود می آید؟

بافت سفید از فیبرین تشکیل شده است ، پروتئینی که شبکه های سه بعدی ایجاد می کند و پلاکت های فعال و گلبول های قرمز خون را به دام می اندازد. “پلاگین” تشکیل می شود که اولین مرحله در فرآیند انعقاد خون می باشد. با پیشرفت روند بهبودی ، آن فیبرین سفید با بافتی جایگزین می شود که رنگ صورتی معمولی دارد.

سفیدی محل کشیده شدن دندان در ناحیه دندان کشیده شده

چگونه می توان فهمید که جای دندان کشیده شده به بهترین شکل ممکن بهبود می یابد؟

اگر درد زیادی ندارید و شرایط زخم خوب به نظر می رسد ، این نشان می دهد که روند بهبودی مناسبی را دنبال می کنید. در مواردی که درد زیادی وجود دارد و معمولاً ۲۴ ساعت پس از جراحی شروع می شود ، ممکن است به دلیل عفونت سوکت خشک شود و باید در اسرع وقت با دندانپزشک خود مشورت کنید.

تنفس دهانی و مشکلاتی دندانپزشکی این عادت
بخوانید

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بهداشت زخم را رعایت کرده و از دستورالعمل های توصیه شده توسط دندانپزشک خود پیروی کنید. البته مسواک زدن زخم باید با برس مخصوص و قرار دادن ژل کلرهگزیدین انجام شود.

دندان کشیده شده

شما نباید مسواک زدن بسیار شدید انجام دهید و لایه سفیدی را که تشکیل شده از بین ببرید. بافت سفید رنگ روی لثه فیبرین نامیده می شود و بخشی از روند انعقاد و بهبود زخم می باشد. این بافت سفید ضرری ندارد و نشانگر این است که بهبود زخم به درستی در حال توسعه می باشد.

چقدر طول می کشد تا سوراخ دندان کشیده شده به طور کامل بسته شود؟

این مورد به عوامل محتلفی بستگی دارد ، کشیدن دندان شبیه به رویش دندان نمی باشد. به طور معمول پس از یک مداخله جراحی ، علاوه بر احساس درد ، خونریزی نیز طبیعی است بنابراین نیاز دارید تا یک ساعت با گاز به این قسمت فشار وارد کنید و تف نکنید تا لخته از بین نرود.

در مراحل اولیه بهبودی ، یک لایه سفید ایجاد می شود که با گذشت زمان به لثه شما تبدیل می شود. به طور معمول ، چند هفته طول می کشد تا لثه ها تشکیل شده و سوراخ بسته شود. اما تشکیل استخوان وتراکم طبیعی استخوان فک می تواند تا ۶ ماه طول بکشد.

سوالات متداول در مورد بافت سفید در ناحیه دندان کشیده شده

پس از بررسی اجمالی این بافت ما سوالات متداول در مورد بافت سفید در زمینه کشیدن یا مداخلات جراحی که بیماران کلینیک دندانپزشکی تاج برای ما قرار می دهند توضیح می دهیم.

سفید شدن بافت دهدان در ناحیه کشیده شدن دندان

پلاک باکتریایی در سوراخ دندان کشیده شده ایجاد شده

۱- چگونه می توان پلاک باکتریایی را از سوراخ باقی مانده پس از کشیدن دندان خارج کرد؟

پس از هر وعده غذا ، ناحیه دندان کشیده شده را با مسواک نرم یا جراحی مسواک کنید ، بقایای آن را که ممکن است در سوکت باقی مانده باشد بردارید ، پس از آن می توانید با کلرهگزیدین (سه بار در روز به مدت پانزده روز) یا با محلول آب نمک آبکشی کنید. اگر حفره بسیار عمیق است ، از سرنگ بدون سوزن پر از آب و نمک برای مرطوب نگه داشتن سوکت پس از دندان کشیده شده استفاده کنید.

درد در ناحیه سوراخ دندان کشیده شده

۲- یک هفته پیش آنها دندان پایین را کشیدند و در ناحیه سوراخ احساس درد می کنم. دندانپزشک بخیه هایی زدند که در روز چهارم به دلیل درد آن را برداشتند ، این باعث کاهش درد شد اما از بین نرفت. آیا باید جایی را که سوراخ ایجاد شده مسواک بزنم ؟

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی
بخوانید

التهاب و همچنین ناراحتی پس از کشیدن دندان می تواند از لحظه پایان جراحی و از بین رفتن اثر بی حسی رخ دهد و تا سه روز بعد افزایش می یابد. پس از این بازه زمانی ، التهاب و درد باید به تدریج فروکش کند. در غیر این صورت ، باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا یک فرآیند ضد عفونی در منطقه تحت درمان انجام شود.

توصیه من این است که در صورت شک و تردید با دندانپزشک خود مشورت کنید. شما باید بعد از هر وعده غذایی ناحیه دندان کشیده شده را با مسواک جراحی مسواک بزنید زیرا بهداشت مناسب دهان و دندان، کلید بهبودی می باشد. پس از مسواک زدن ، می توانید با آب نمک یا دهانشویه کلرهگزیدین (سه بار در روز به مدت پانزده روز) بشویید. همچنین می توانید از ژل کلرهگزیدین استفاده کنید و بعد از مسواک زدن با انگشت آن را بمالید.

من یک بافت سفید را در یک طرف سوراخ می بینم

۳- ۴ روز پیش دندان من را کشیدند و من یک لایه سفید را در یک طرف سوراخ می بینم آیا طبیعی است؟ یک سوال دیگر در مورد تمیز کردن ، آیا باید برس مخصوص باشد یا با مسواکی که معمولاً استفاده می کنم ، می توانم محل دندان کشیده شده را تمیز کنم؟

اگر ناحیه دندان کشیده شده را به درستی مسواک نزده اید ، این لایه ای که ذکر کرده اید می تواند پلاک باکتریایی باشد ، زیرا باید ۲۴ ساعت پس از درمان ، با مسواک نرم یا جراحی ، بعد از هر وعده غذایی انجام شود. این برای بهبودی صحیح و سریع کلیدی است.

اگر بهداشت را رعایت کرده اید و این لایه سفید و شفاف است ، ممکن است فیبرین باشد که بخشی از روند بهبودی است. اگر شک دارید ، می توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

در فضای خالی جایی که دندان قرار داشت چیز سفیدی ظاهر شده

۴- حدود ۵ روز پیش در قسمت پایین سمت چپ یک دندان را کشیدم. در سوراخی که دندان در آن قرار داشت ، یک چیز سفید بد ظاهر شده است. چه چیزی می تواند باشد؟ از طرف دیگر ، دندان جلویی که دندان عقل داشت حساس شده است و هنگام نوشیدن یک نوشیدنی سرد احساس درد می کنم. علت آن چیست؟ طبیعی است؟

از دست دادن استخوان فک
بخوانید

سوکت دندان کشیده شده با گذشت چند هفته ها به طور کامل بسته می شود به شرطی که بهداشت دهان و دندان این ناحیه به طور کامل رعایت شود. بعد از هر وعده غذایی “سوراخ” یا سوکت را خیلی خوب مسواک بزنید تا بقایای غذا یا پلاک باکتریایی در آن باقی نمانده باشد.

همه این موارد طبیعی می باشد و حساسیت با گذشت روز کاهش می یابد (می توانید از خمیر دندان یا ژل برای درمان حساسیت دندان استفاده کنید. اگر این حساسیت فروکش نکرد بلکه افزایش یافت ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا او بتواند شما را به درستی بررسی کند و در صورت لزوم شما را درمان کند.

سفید شدن جای دندان کشیده شده

شکایت سفید شدن جای دندان کشیده شده معمولاً به دلیل عفونت یا اشتباه متخصص ایجاد می شود. عدم حفظ استریل ناحیه ای که دندان در آن کشیده شده پس از کشیدن دندان ممکن است باعث عفونت در این ناحیه شود و منجر به ایجاد تورم قرمز یا سفید شود. علاوه بر این، تکه‌های دندانی که در حین کشیدن دندان توسط متخصص در دهان باقی مانده است نیز باعث سفیدی بعد از کشیدن دندان شوند. تشکیل لایه سفید روی لثه بعد از کشیدن دندان ، معمولاً به طور اتفاقی پس از جراحی توسط بیمار رویت می شود. نباید فراموش کرد که سفیدی ممکن است نشانه عفونت باشد و باید با پزشک متخصص مشورت کرد. البته این سفیدی دندان را با سفیدی که هر از گاهی به شکل تور مانند لثه را می پوشاند اشتباه نگیرید.

علت سفید شدن جای دندان بعد از کشیدن دندان

ممکن است دلایل مختلفی برای سفید شدن جای دندان بعد از کشیدن دندان وجود داشته باشد. اگر در طول روند کشیدن دندان، دندان به طور کامل برداشته نشود، ممکن است به دلیل قسمت زیرین جای دندان کشیده شده سفید شود. علاوه بر این در صورت عفونت در ناحیه زخم، لکه های سفید رنگی دیده می شود.

علت سفید شدن جای دندان کشیده شده

1. عفونت التهابی
  2. تکه های دندان باقی مانده
  3. رنگ خود لثه
  4. بخیه در لثه

چرا جای دندان کشیده شده سفید میشود

مشکل سفیدی بعد از کشیدن دندان می تواند ناشی از مشکلات بسیار جدی مانند عفونت و باقی مانده ذرات دندان در دهان باشد. برای تعیین صحیح علت اصلی مشکل و درمان آن ، کاملاً ضروری است که به دندانپزشک مراجعه کنید.

ادمین سایت